Nya tag..

Var ett tag sen jag skre här nu. Mycket har hänt däremellan, men tyvärr inget plus i sikte...än!
Vi har  under tiden jag haft lite blogguppehåll genomgått ett inseminationsförsök till och även ett ivf-försök. Tyvärr så misslyckades dom båda.. ;(
 
Ivf-försöket var nervöst men kändes ändå okej. Faktiskt inget ont alls, vilket såklart var något positivt ändå. Känner mig inte nervös för kommande försök pga rädsla för att det ska göra ont utan snarare för rädsla av att misslyckas ännu en gång. 
 
Har tänkt försöka vara lite flitigare med bloggen denna gång, dels för att använda den som en slags "tankerensare", men kanske också för att ni som läser ska få följa med på vår resa och min upplevelse av den. Vet själv att jag uppskattar att läsa om andras resa för att kunna få reda på hur saker och ting går till och hur alla upplever saker på olika sätt. 
 
Nog tjatat om det.. under denna månad är det meningen att vi ska göra ett FET, om nu allt lyckas på vägen dit och om embryot överlever upptiningen.
 
Vid ivf-en fick de ut 16 ägg har jag för mig, 10 befruktade blev det iallafall och jag fick ett 4-celligt embryo tillbaka och ett annat embryo lades i frysen och ska alltså användas till detta fet-försöket.
 
Det har väl dock inte börjat helt väl... efter ivf-en så fick jag förmodligen svamp av progesteronvagitatorerna (tydligen ganska vanligt att få det) och när jag nu kontaktade kliniken så sa dom att jag kunde köpa medel för detta på apoteket så skulle det nog inte vara något hinder för att göra fet denna cykeln. 
Köpte canesten på apoteket och första kvällen gick det helt okej att ta både vagitatortabletten och salvan. Andra kvällen ville det sig inte lika väl, tabletten blev lite blöt eftersom jag tvättat händerna och självklart blev den supersträv... men jag tvingade in den ändå. Det skulle jag nog inte gjort, för i två dagar nu har jag haft en illröd och ibland rosa blödning som inte alls vill ge med sig. Suck! Tog därför inte sista tabletten utan nu tänker jag att jag bara vill få slut på blödningen så det blir fet om ett par dagar. Ska dessutom in och ta cellprov i början på nästa vecka. Vet inte alls om det är speciellt bra att göra det ca.1-4 dagar innan återförandet av embryot. Men jag har i princip tappat hoppet ändå så just nu känns det som att det där cellprovet inte har nån betydelse för om det ska lyckas eller inte. Återstår att se helt enkelt!
 
Återkommer en annan dag. Tack för att du läser. 
Ajöss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

oforklarligochofrivillig.blogg.se

En blogg om oförklarlig och ofrivillig barnlöshet. Vi har kämpat i flera år och gått igenom inseminationer, ivf och fet men utan resultat. Vägen är lång och krokig med många höga berg och djupa dalar, men en dag ska vi nå vårt mål. Det är jag fast besluten om. Välkommen att följa vår resa.

RSS 2.0